fbpx

Globemaster 44, Rotterdam

Woonjacht / Drijvend appartement, Willem Nieland Design

Vraagprijs: €279.500,= k.k.

  • Beschikbaar NIEUWBOUW
  • Type object: Woonjacht
  • City Marina Rotterdam
  • Kamers: 3, waarvan 2 slaapkamers
  • Soort bouw: NIEUWBOUW
  • Bouwjaar: 2020

Algemeen, GLOBEMASTER 44

Uitgangspunten Willem Nieland Design

Vanuit recyclebaarheid en minieme KW behoefte in aandrijving, tot aan vereenvoudigde logistiek is lichtgewicht aluminium ideaal, niet in de laatste plaats omdat uitsluitend onderwater coating nodig is. Het is mogelijk met een wat grotere investering de boot ‘off grid’ te leveren, was ze al standaard uiterst goed geïsoleerd, voorzien van led verlichting en hypermoderne verwarming, ook zonder nuts aansluiting is mogelijk (met lichte aanpassingen van de gebruiker zelf) Tot aan 12 stuks 165 x 100 cm standaardmaat zonnepanelen passen op het object. Even afgezien van rijks tegemoetkomingen is
vanuit promotioneel opzicht dit de overweging waard. 

Geknipt voor expats uit Azië, waar wonen op water normaler is tot aan ouderen die gelijkvloers willen wonen en een normaal gezin met kinderen. Door de geboden privacy met slaapvertrekken aan de einden en centrale living met flinke keuken is verhuur aan 2 of zelfs 3 studenten prima denkbaar. Ouders voorzien dan in meer veiligheid in vergelijk met ‘drie hoog achter’ hokjes, waarvoor gehospiteerd moet worden in deze tijd. Het is geen tiny house, studio of microwoning. De vloeroppervlakte is mogelijk niet zo veel groter, maar er is flink uitbouw boven de vloer, er zijn geen hallen of gangetjes die van de effectieve oppervlakte snoepen. Het is ultra efficiënt ingedeeld met deels inbouwkasten, zodat het aanbod best te vergelijken is in beleving met een klassieke doorzonwoning. Naast die lichtinval is de bruikbare buitenruimte de helft van het vloeroppervlak binnen, dus eerder een tuin dan balkonoppervlak (en welk huis kun je verplaatsen, mee op vakantie) Omdat het scheepje geen rechthoek betreft zijn inbouw meubelen deels noodzakelijk en is de stap een kleine met veel winst naar gemeubileerde verhuur; uitsluitend gordijnen, vloerbedekking, matrassen, bankstel met fauteuils en eethoek toevoegen! 

Specificaties:

Lengte romp           13.20 m. optie is 15.00 m (14.98 t.b.v. varen zonder vaarbewijs)

Breedte                    4.50 m

Waterverpl.            15.5 ton.

Doorvaarthoogte   3.45 m

Diepgang                 0.90m

Brandstof tank       1500 l (voor de CV)

Watertank              1250 l

Vuilwatertank        1000 l

Architect Willem Nieland design bv:

CE certificaat D  10 personen.

Constructie

Scheepsbouwaluminium 5083 ALMG diktes     6 mm onderwater en onderste deel boven water 5 en 6 mm bovenste deel vrij boord en opbouwen 5 mm dekken.

Keuken

Keuken cheque voor 5000 euro ter besteding van een U vormige keuken.

Gas-kist en fles voor propaan volgens CE voorschriften of
elektrisch koken naar wens en combinatie andere opties

Opslag voor voorraad onder de vloer.

Brandblusser en branddeken.

Woonkamer

Radiator

Stopcontacten

Afgewerkte wanden en plafond in wit

Vloer als boven

Trap naar zonnedek en eerder genoemde zijdeuren.

Het concept is gestoeld op gewone meubelen, van zit- tot
eethoek, echter kan gekozen worden voor een totaal aanpak samen met de
architect, die ook de bouwbegeleiding doet. Ieder gewenst meubelstuk, vast of
los kan in samenspraak ontworpen en vervaardigd worden.

Stuurhuis/ lounge

Standaard bevindt zich de besturing op het achterdek, is het
stuurhuis een betimmerd ‘torentje’ als loungeplek met panoramisch uitzicht over
de boot als hoge kades. Tegen kostprijs is een tweede besturing hier onder te
brengen met apparatuur die u wenst en worden ruitenwissers aangebracht.
Kussensets kunnen worden geleverd want hier passen geen meubels uit de winkel.
In het dak kan een groot of klein luik worden aangebracht, naar gelang de
behoefte aan het max aantal zonnecellen

Afgewerkt plafond en wanden in wit.

Korte ladder die toegang geeft vanuit de keuken.

Stopcontacten en voorbereiding voor navigatie met tablet, pc
of plotter is standaard. Voorts mag niet vergeten mag worden dat dit plekje
uitstekend kan dienen als gastenverblijf.

(Ouder) slaapkamer achter

Onderbouw t.b.v. standaard 1 of 2 persoons matrassen.

Technische ruimte onder bed

Inbouwhangkasten

Stopcontacten

Plafond en wanden in wit.

(alle) Deuren in kleur/hout naar wens.

Vlucht/ventilatieluik

Radiator

Slaapkamer voor

Vlucht/ventilatieluik

Wanden en plafond in wit, vloeren en stopcontacten als eerder aangegeven

Twee persoons bed-onderbouw voor standaard matras 2000 x 1400 of 1600.                                                

Er kan langsscheeps een houten wand aangebracht worden, dan ontstaan aan weerszijden eenpersoonsbedden. De architect is gewend aan complexe jachten en in het voorschip vier slaapplaatsen aanbrengen behoort zelfs tot de mogelijkheden. Er is gekozen voor een zo groot mogelijke living en zodoende is niet voorzien in een tweede badkamer, een kleine wastafel is echter mogelijk onder het raam ( de vensterbankkast heeft de vereiste hoogte daarvoor van 90 cm)

Leg- en hangkasten ingebouwd voor kleding, onder het bed is extra bergruimte.

Radiator

Badkamer

Douche met acrylaat deur

Elektrisch toilet

Wastafel met kraan en spiegel

Stopcontacten

Inbouwkast voor wasmachine.

Vloer watervast afgewerkt

Ventilatieluik

Radiator

Schilderwerk

Onderwater HEMPEL 2 componenten verfsysteem tot 10 cm boven de waterlijn, de rest behoeft geen conservering, het vergrijst wat in de loop van de jaren en behoeft zelfs weinig schrobben, het geeft niet af en oogt modern. Voor de veiligheid zijn loopvlakken voorzien van antislip dekkenverf.

Rompvorm

Multiknikspantmet maximale lengte van de waterlijn t.b.v. maximaal interieur en vaareigenschappen.

 

Techniek

Voortstuwing

2 x 10 KW elektromotoren met afstandsbediening en accupakket. Een dieselmotor is een optie.

Elektriciteit

Keuze 1. 48/220 volt systeem met in tractiebatterijen 40 KW opslag t.b.v. 2 x 10 KW elektromotoren en de volledige huishouding.

Keuze 2. 12/220 Volt systeem voor huishoudelijke zaken met 2 x 140 ampère AGM accu’s. Varend op een conventionele diesel laden die onderweg de accu’s en in een haven is er walstroom. Uiteraard heeft de dieselaandrijving een aparte startaccu.

Tot aan wel 12 stuks zonnepanelen van 165 x 100 kunnen als optie aangebracht worden. Is de boot permanent aan de walstroom voor permanente bewoning mogelijk minder ter overweging, maar het zal afdoende stroom leveren voor alle huishoudelijke zaken, inclusief elektrisch koken, op iedere plek            

Een 57 pk Yanmar common rail diesel draait op de brandstof die ook voor de CV benodigd is. Het is aan u de keuze hoe veel, lang, snel of stil u wilt varen op welk soort water, in hoeverre u onafhankelijk wilt zijn; u bepaald!  Een boegschroef-buis is standaard opgenomen in het casco.

Accu schakelingen

Omvormer/laadcombi met isolator naar de wal.

Walaansluiting met 20 meter draad.

Verwarming + heet water vanuit de moderne Post marine HR roetvrije diesel centrale verwarming.

Architect Willem Nieland design bv:

CE certificaat D  10 personen.

Constructie

Scheepsbouwaluminium 3083 ALMG diktes     6 mm onderwater en onderste deel boven water 5 en 6 mm bovenste deel vrij boord en opbouwen 5 mm dekken.

Dek uitrusting, voorzieningen en veiligheid.

Aluminium scepter-reling met roestvrij stalen relingdraad. Voor zitgelegenheid buiten een grote, opgetilde kuip/zonnedek achter, in de boeg een ingebouwde tweezitbank.

Ingebouwde trappen in kont en boeg om makkelijk af te stappen. Met de zijdeuren is de boot in iedere situatie, ongeacht hoogte van kades, groenwallen of steigers gemakkelijk en veilig toegankelijk

‘Radar’ mast, gestileerd in geschuurd aluminium en manueel neerklapbaar met voorgeschreven navigatie verlichting.

15 kg Delta anker met 30 meter ketting en ankerlier.

Lijnen voor en achter plus zijspringen.

Afmeer bolders voor en achter plus zij kikkers.

Beglazing en toegang
tot interieur

Dubbelglas rondom gelijmd, toegangsdeur met klapluik in hout
aan achterdek, 2 x zijdeuren (naast midden afmeerbolders)  2 stuks 50 x 50 cm Gebo vlucht- en
ventilatie luiken.

Schilderwerk

Onderwater HEMPEL 2 componenten verfsysteem tot 10 cm boven de waterlijn, de rest behoeft geen conservering, het vergrijst wat in de loop van de jaren en behoeft zelfs weinig schrobben, het geeft niet af en oogt modern. Voor de veiligheid zijn loopvlakken voorzien van antislip dekkenverf.

Nader belangrijk:

Bovenstaande presen­tatie is niet meer dan een uitno­di­ging tot het doen van een bod, er kunnen geen rechten of verplich­tingen aan worden ontleend.

Ondanks dat grote zorgvuldigheid is betracht bij het samenstellen van de verkoopinformatie wordt voor de onjuistheid van de vermelde gegevens door de eigenaar noch door de verkopend makelaar enige aansprakelijkheid aanvaard. 

Ja! Ik wil meer informatie:

HUIZEN010 makelaars

DOE EEN BOD OP DEZE WONING

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 4 votes
Brand Name
Willem Nieland
Product Name
Globemaster 44
Price
EUR 279500
Product Availability
Available in Stock